A tagozat története

Solymáron 1967-ben indult az állami zeneoktatás, mint az Érdi Budai Járási Körzeti Állami Zeneiskola kihelyezett tagozata. Helyet az Apáczai Csere János Művelődési Ház biztosított.

Négy tanszakkal működött: előképzőzongorahegedűrézfúvós hangszerek és a kötelező szolfézs. A tanári állomány négy fő volt.

Az 1990-es években a járási központú iskolák tagozatai önállósultak, így 1991-ben a Solymári Polgármesteri Hivatal átvette a zeneoktatás gazda szerepét, és mint alapfokú oktatási intézményt a Hunyadi Mátyás Általános Iskolához csatolta. Az akkor működő tanszakok: előképzőzongorahegedű,gordonkaharmonikagitárfa és rézfúvós hangszerek, kamarazene, valamint szolfézs.

2001-re a tanszakok bővülése már nem volt olyan látványos; furulya és ütőhangszerekkel bővült az intézmény. Jelentős változás a növendéklétszámban mutatkozott. A felmenő rendszerben tanuló növendékek mind az alapfokon, mind a továbbképzőben elvégezték a hangszeres osztályaikat. Megalakultak az iskola karakterére jellemző kamaracsoportok és zenekarok is.

Felismerve a komplex művészeti oktatásban rejlő lehetőségeket 2002-ben a fenntartó táncdrámajáték valamint kézműves szakokkal bővítette ki az intézményt. Jelenleg ezekből a társművészeti szakokból egyedül a társastánctanszak működik. Viszont egy új telephely indítását és a zenei ágon öt tanszakkal történő bővülést engedélyezett a képviselő-testület.. Ezek a népi furulya, citera, ütőgardon és a harsona, valamint a tuba, melyek felmenő rendszerben kerültek bevezetésre.

A különböző rendezvényekre történő felkészülés mindig nagy lendületet ad a növendékeknek. A helyi „gyakorlatnak” megfelelően ez a felkészülés általában nagy létszámú és nagy jelentőségű közös produkciókat jelent. A nemzeti hagyományok ápolása és a hagyományőrzés (német nemzetiségi), valamint az újabb, értékes művészetek felé történő nyitás megjelenik a helyi kulturális életben, egyben a művészeti iskola mindennapjaiban.

A nagyközség évi – általában – 30 hivatalos, az iskola saját – hozzávetőlegesen további 5-6 – önálló rendezvényével és a tanszaki hangversenyekkel, valamint a civil szerveződések programjain történő részvétellel van jelen a művészeti iskola a helyi kulturális életben.

A növekvő gyermeklétszám 1970-ben szükségessé tette a korábbi iskola nagyszabású átépítését. 2002-ben az önkormányzati beruházással átépített tetőtérbeépítésű A. épületben így megvalósult öt, a korszerű művészetoktatás szempontjából szakteremnek minősülő helyiség biztosítása.